"לא קל להיות יהודי, ולא קל ללמוד עברית. אבל מי אמר שאי אפשר לגוון ולהפוך את השיעורים לשיעורים "כייפים" עם צחוקים, בלי לחץ, לקחת את אוצר המילים שלמדנו, את הדקדוק ולחבר הכל ביחד, ליצור שיחה סביב נושא מסויים, ולהציג את השיחה בפני הכיתה? כך עשינו בשיעורי העברית כאשר למדנו את שם הפועל. חלקתי את הכיתה לשתי קבוצות. חורף וקיץ. כיתה זו לומדת חוברת # 2 "ממזג האוויר למצב רוח" שתי הקבוצות הכינו "ויכוח איזו עונה טובה יותר ומדוע? כאשר כל עונה היתה צריכה להשתמש בכמה שיותר שמות פועל.
פעילות נוספת לא שיגרתית היתה אכילה במסעדה. התלמידים "הלכו לאכול" במסעדה, והיה עליהם להזמין אוכל ושתייה, המלצרים שאלו מה הם רוצים לאכול, התלמידים שאלו שאלות בשם הפועל, גם בפעילות זו התלמידים "נכנסו" לתפקידים באופן טבעי לחלוטין!
התלמידים היו כל כך עסוקים ונלהבים בפעיליות הלא שיגרתיות שהם לא שמו לב שהם בעצם מדברים עברית! המילים יצאו ללא מעצורים, שם הפועל נקנה בצורה טבעית והשימוש בו כבר שגור בפי התלמידים.
~Morah Zohara Chaban
No comments:
Post a Comment